wtorek, 31 grudnia 2013

W związku z dużym zainteresowaniem uruchomiono dodatkowe szkolenia w ramach projektu „Polski Fundraising”.
Są to szkolenia jednodniowe z zakresu podstaw fundraisingu. Głównym założeniem jest wprowadzenie w tematykę, pokazania uwarunkowań fundraisingu w organizacji, szans i zagrożeń systemu.
Szkolenia skierowane są do osób, które nie miały dotąd styczności z tym tematem
Harmonogram szkoleń możesz znaleźć TUTAJ.
Szkolenie skierowane jest do organizacji pozarządowych w rozumieniu Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Na każde szkolenie mamy przewidziane maksymalnie 24 miejsca w każdym mieście. Jeśli liczba zgłoszeń będzie większa, pierwszeństwo mają małe organizacje (z niskim budżetem i niewielką liczą pracowników).
W ramach szkoleń zwracamy koszty przejazdu do 200 zł oraz zapewniamy zakwaterowanie dzień przed szkoleniem. 

Dodatkowo dla każdego uczestnika przewidziane są KONSULTACJE z ekspertem z Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu w wymiarze 3h. 

ZGŁOŚ SIĘ JUŻ TERAZ!



Fundraising to planowe, etyczne i skuteczne zbieranie pieniędzy, które mają służyć dobru wspólnemu. Istotą fundraisingu jest budowanie wieloletnich, stabilnych relacji z otoczeniem, tj.: darczyńcami, urzędami, sponsorami, członkami oraz pracownikami oraz wolontariuszami organizacji. Termin „fundraising” powstał z połączenia dwóch angielskich słów: „fund” – fundusze i „raising” – zbieranie. Oznacza zatem zbieranie funduszy na cele charytatywne oraz publiczne.
Fundraising to również przyszłość polskich organizacji pozarządowych. Wobec faktu wyczerpywania środków przyznawanych w grantach, NOGs chcące skutecznie wypełniać swoje misje będą musiały zdywersyfikować źródła finansowania działalności statutowej. Dlatego wychodząc naprzeciw potrzebom małych oraz średnich organizacji pozarządowych w Polsce zainicjowaliśmy wyjątkowy projekt – „Polski Fundraising”. Chcemy dzięki niemu dzielić się profesjonalną, popartą praktyką wiedzą na temat skutecznego i etycznego zdobywania funduszy służącego lepszemu wypełniania misji Państwa organizacji.
W ramach projektu zostanie przeprowadzonych:
  • 16 czterodniowych szkoleń, podczas których uczestnicy zgłębią swą wiedzę m.in. na temat pozyskiwania funduszy na działalność statutową swych organizacji, budowania relacji z darczyńcami, organizowania skutecznego PR-u.
  • 16 spotkań członków zarządów NGO promujących fundraising – po jednym spotkaniu w jednym województwie. Ich założeniem jest integracja osób odpowiedzialnych za kierowanie organizacjami pozarządowymi, wymiana myśli i doświadczeń, dyskusja nad problemami trzeciego sektora, zapoznanie się podstawami fundraisingu.
  • 16 unikalnych wizyt studyjnych dla beneficjentów projektu w polskich organizacjach pozarządowych. Wizyty pozwolą na zapoznanie się uczestników z wiedzą i doświadczeniem innych organizacji, które mają już sukcesy w swojej działalności. Poznanie organizacji „od kuchni”, zawiązanie kontaktów, wymiana doświadczeń oraz opracowanie projektów kampanii wzmocni efekt przeprowadzonych szkoleń.
  • 2-dniowe seminarium polsko – szwajcarskie będące niepowtarzalną okazją do wymiany doświadczeń oraz poznania metod pracy fundraiserów ze Szwajcarii
Partnerem w projekcie jest nasz szwajcarski odpowiednik – Swissfundraising – organizacja powstała w 1995 roku, licząca 500 członków będących profesjonalistami w dziedzinie zdobywania środków na rzecz organizacji pozarządowych. Wraz z Polskim Stowarzyszeniem Fundraisingu, Swissfundraising jest zrzeszona w Europejskim Stowarzyszeniu Fundraisingu (EFA). Misją szwajcarskiej organizacji jest wykorzystywanie i promowanie zawodu fundraisera oraz angażowaniem go w celu odpowiadania różnym potrzebom społecznym. W swej ojczyźnie Swissfundraising jest organizacją niezwykle cenioną za wkład w kształcenie profesjonalnych liderów działających na rzecz Trzeciego Sektora, wspieranie aktywności, a także odpowiedzialności obywatelskiej.
Podczas seminarium szwajcarscy specjaliści zaprezentują przykłady aktywności obywatelskiej, edukacji ekonomicznej i fundraisingu w dwóch obszarach:
- budowania niezależności finansowej organizacji
- partycypacji obywatelskiej poprzez rozwijanie kapitału społecznego organizacji -włączania tysięcy darczyńców w inicjatywy obywatelskie.
Ze względu na rzadki udział Szwajcarii w projektach unijnych, liderzy i przedstawiciele NGO w Polsce będą mogli poznać unikatowe doświadczenia szwajcarskich organizacji pozarządowych i fundraiserów.
Projekt zaowocuje również specjalnym wydaniem magazynu „Fundraising”. Będzie on poświęcony projektowi oraz relacjom polskich i szwajcarskich organizacji z projektów aktywizujących udział obywateli w życiu społecznym. Znajdzie się w nim spis dobrych praktyk, poradnik, prezentacje polskich projektów fundraisingowych ze wszystkich województw (case studies), wzmocnione przykładami i wiedzą ze Szwajcarii. Pismo ma inspirować do podejmowania nowych inicjatyw obywatelskich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak wykorzystać wodę deszczową w domu i ogrodzie?

Deszczówka Wodę deszczową warto gromadzić i wykorzystywać - przyda się i w gospodarstwie domowym, i w ogrodzie. Wodę deszczową możemy p...