Oddając głos w konkursie lub biorąc
udział w loterii wysyłamy SMS-a na numer specjalny, jest to SMS o
podwyższonej opłacie – tzw. SMS Premium Rate.
W przypadku tego typu SMS-ów, usługodawcą jest najczęściej firma organizująca konkurs, lub świadcząca daną usługę w Internecie, a operator jedynie realizuje inicjowane przez użytkownika połączenie. Niestety nie każdy usługodawca informuje o kosztach SMS-ów.
W przypadku tego typu SMS-ów, usługodawcą jest najczęściej firma organizująca konkurs, lub świadcząca daną usługę w Internecie, a operator jedynie realizuje inicjowane przez użytkownika połączenie. Niestety nie każdy usługodawca informuje o kosztach SMS-ów.
Jak chronić się przed wysokim rachunkiem?
Aby uchronić się przed wysokimi
rachunkami warto poznać prosty sposób na sprawdzenie wysokości opłaty za
wysłanie wiadomości tekstowej. W tym celu wystarczy umiejętność
poprawnego odczytania danych zawartych w numerze SMS, na który
zamierzamy wysłać wiadomość.
obejrzyj video
– http://www.youtube.com/watch?v=wTwLR60TwYI
Numery SMS Premium Rate bazują na pewnym schemacie.
Pamiętajmy – schemat naliczania kosztów SMS-ów jest naprawdę prosty.
Przy numerze SMS zaczynającym się od cyfry siedem, kolejna cyfra po niej przekazuje informację o jego koszcie.
Analogicznie, w przypadku numeru SMS-a zaczynającego się od cyfry dziewięć – dwie kolejne cyfry ujawnią cenę netto SMS-a.
Analogicznie, w przypadku numeru SMS-a zaczynającego się od cyfry dziewięć – dwie kolejne cyfry ujawnią cenę netto SMS-a.
W razie wątpliwości lub problemów skontaktuj się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.
• infolinia 801 900 853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora)
• (22) 534 91 74 (pon.-pt. w godzinach 8.15 – 16.15)
• www.uke.gov.pl/formularz
• www.cik.uke.gov.pl
• infolinia 801 900 853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora)
• (22) 534 91 74 (pon.-pt. w godzinach 8.15 – 16.15)
• www.uke.gov.pl/formularz
• www.cik.uke.gov.pl
Obowiązki operatora – blokada oraz informowanie abonenta
Na każde żądanie abonenta dostawca
publicznej usługi telekomunikacyjnej jest obowiązany do nieodpłatnego
określenia progu kwotowego dla każdego okresu rozliczeniowego, po
przekroczeniu którego dostawca usług telekomunikacyjnych jest
zobligowany do:
- natychmiastowego poinformowania abonenta o przekroczeniu progu,
- na żądanie abonenta zablokowania możliwości wykonywania połączeń na numery o podwyższonej opłacie i odbierania połączeń z takich numerów, chyba że takie połączenia nie będą powodowały obowiązku zapłaty po stronie abonenta.
Abonentom powinny być oferowane, co najmniej 3 progi kwotowe:
- 35 zł,
- 100 zł,
- 200 zł.
Prawo obliguje przedsiębiorców telekomunikacyjnych do:
- nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów,
- nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery poszczególnych rodzajów usług o podwyższonej opłacie,
- nieodpłatnego blokowania połączeń przychodzących z takich numerów
Przepisy Prawa telekomunikacyjnego
nakładają jeszcze jeden obowiązek na dostawców usług telekomunikacyjnych
– jest nim umożliwienie abonentowi określenia maksymalnej ceny za
jednostkę rozliczeniową usługi albo ceny za połączenie i nieodpłatnego
blokowania połączeń wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie,
których cena przekracza cenę maksymalną, określoną przez abonenta.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz