Tytuł szkolenia
|
„Planowanie i zarządzanie
projektami wsparcia”
|
Trener
|
Mirosława Tomasik
Maciej Puchała
|
Termin szkolenia
|
04.10.2013 - 06.10.2013
|
Miejsce prowadzenia
|
|
Cele
|
- Poznanie
cyklu planowania projektu
- Nabycie
umiejętności diagnozowania problemu
i definiowania potrzeb
- Nabycie
umiejętności definiowania celów projektu
- Nabycie
umiejętności zaplanowania
projektu
- Nabycie
umiejętności napisania wniosku o dofinansowanie
- Poznasz
zasady realizowania i rozliczania projektu
- Będziesz
umiał pozyskiwać środki na funkcjonowanie organizacji.
|
Sposób prowadzenia zajęć
|
-Studium przypadku
-Ćwiczenia praktyczne
-Dyskusja (uczestnicy wymieniają się wiedzą, pomysłami i uwagami na
dany temat między sobą i trenerami)
-Konsultacje zagadnień szczegółowych zgłaszanych przez uczestników –
odpowiedzi trenera.
|
Program szkolenia
„Planowanie i zarządzanie
projektami wsparcia”
04.10. 2013 - Dzień I - (7 godzin 14.00 – 19.15) 17:00 OBIAD
- Powitanie, wprowadzenie w temat
szkolenia, sprawy organizacyjne.
- Zapoznanie się prowadzących i
uczestników
- Zawarcie kontraktu-ustalenie zasad
obowiązujących na szkoleniu.
- „Koncert życzeń” – spisanie oczekiwań
uczestników; konfrontacja z przygotowanym programem szkolenia
- Drzewo problemów
- Definiowanie i analiza problemu
- Zdefiniowanie potrzeb
- Cele projektu – główne i szczegółowe,
zasada SMART
- Analiza SWOT
- Podsumowanie
05.10.
2013 - Dzień II - (7 godzin 09.00- 16.15) 13:00
OBIAD
1. Krótkie przypomnienie zagadnień omawianych
poprzedniego dnia, odpowiedzi na ewentualne pytania
2. Planowanie zadań w tym kadra projektu
3. Harmonogram
projektu i przydział zadań
4. Budżet projektu
5. Efekty projektu
6. Monitoring i ewaluacja projektu
7. Podsumowanie.
06.10.
2013 - Dzień III - (6 godzin 09.00 – 14.00) 12:00
OBIAD
1. Krótkie streszczenie zagadnień z dnia
poprzedniego; odpowiedzi na ewentualne pytania
2. Projekt a wniosek o dotację, najczęściej
popełniane błędy przy wypełnianiu i składaniu wniosku
3. Instytucje grantodawcze
4. Zasady realizacji i rozliczania projektu
5. Podsumowanie szkolenia, pytania, dyskusja.
6. Ewaluacja